Urmatoarea etapa de Formula 1 se va desfasura in Mexic, pe Autodromo Hermanos Rodriguez, circuit situat la 2.285 de metri altitudine. În aceste condiţii, aerul rarefiat va reprezenta o problemă pentru motoarele turbo ale bolizilor din Marele Circ.
Potrivit motorsport.com, răcirea propulsoarelor va fi mai dificil de făcut, iar pierderea puterii trebuie evitată prin mărirea turaţiei.
„Problema o să fie răcirea, cu siguranţă, deoarece ai aceeaşi energie la ieşirea din motor, dar mult mai puţin aer pentru a face faţă la asta. Pe de altă parte, este turbocompresorul – ca să încerci să menţii puterea ai nevoie de o viteză mai mare a turbinei decât de obicei. Am făcut destule simulări, dar nu ştim exact unde ne aflăm. Majoritatea turbocompresoarele funcţionează la 100.000 de rotaţii pe minut, aşa că dacă vrei să creşti la 125.000 de rotaţii pe minut, e un design complet diferit”, a explicat directorul de operaţiuni al Renault, Remi Taffin.
